2. Courchevel i Méribel: Point de vue de la Saulire + Caminada La Saulire-Lac des Creux + Retorn a Méribel + Col de la Loze

Finalment arriba el primer dia sencer que ens passarem als Alps francesos. I la intenció és començar fort, amb atraccions fent servir l’abonament de les 3 Valls. Primer de tot, anirem a la vall veïna de Méribel, la vall de Saint-Bon a l’estació d’esquí de Courchevel i pujarem amb remuntadors fins al mirador de la Saulire, que ens permetrà veure les dues valls. Des del mateix mirador farem una caminada en baixada fins al Lac des Creux, i un cop a Courchevel de nou, tornarem a Méribel a pujar el Col de la Loze. Aquesta és la idea inicial per el primer dia.

Així doncs, des de Méribel ens dirigim a Courchevel, en aquest cas podem anar a 2 llocs per agafar els nostres remuntadors:

• Courchevel Le Praz (cota 1.300m): Aparcar aquí i agafar el telecabina Le Praz per arribar a l’àrea de Courchevel 1850m.
  • Anar directament amb cotxe a l’àrea de Courchevel 1850m, per agafar els 2 remuntadors (1 telecabina i 1 telefèric) que ens pujaran a la Saulire.

Escollim la primera opció, per tant, anirem amb el cotxe a aparcar a Courchevel Le Praz a la cota 1300, prop del telecabina de Le Praz. Des de Méribel Centre hi ha uns 8,6km (uns 11 minuts amb cotxe), per les carreteres D90 i D98. Passem per l’estació de La Tania.

Courchevel Le Praz

L’horari del telecabina Le Praz és de les 9:30h a les 16:45h i funciona els 7 dies de la setmana. Amb l’abonament de vianants ens surt gratuït. En 6 minuts arribarem a la cota 1850 en l’emplaçament Courchevel 1850.

Al costat de l’estació inferior del telecadira de Le Praz, han construït un estadi de salts d’esquí olímpic, anomenat l’Alpinium. Potser tenim sort i veiem a alguns saltadors entrenant-se a l’estiu…

A Courchevel 1850 anem a buscar el primer dels 2 remuntadors (un telecabina i un telefèric) que haurem d’agafar: es tracta del telecabina Verdons, obert tots els dies de 9:30h a 16:40h i que ens durà a l’estació inferior del telefèric.

Enllaçarem, doncs, amb el telefèric Saulire, el qual també està obert tots els dies de la setmana de 9:30h a 16:30h.

El telefèric ens deixarà a dalt mateix del mirador, a 2.738m, en el Point de Vue de la Saulire. Les vistes que hi ha des d’aquí son impressionants. A part de visualitzar el domini esquiable de les 3 Vallées, també s’abracen els principals cims del Parc de la Vanoise, Ecrins i Mont-Blanc.

Des del cim de la Saulire també es pot baixar per la vessant de Méribel mitjançant 2 telecabines enllaçats, el Pass du Lac 2 i enllaça amb el Pas du Lac 1.

Hem escollit pujar a la Saulire des de Courchevel, per veure la vall de Saint-Bon, ja que la des Allues (on hi ha Méribel) tindrem temps i dies de sobres per veure-la (al ser el nostre camp base). Ja som al cim, i des d’aquí començarem una caminada en descens per la vall de Saint-Bon que ens durà fins al Lac des Creux, on continuarem fins a Courchevel 1850m.

En total es tracta d’una caminada d’unes 2h i mitja i de dificultat fàcil (és la caminada nº4 del domini de Courchevel, marcada en color blau).

Té una longitud de 8,7km i té la peculiaritat d’haver-hi moltíssimes flors silvestres en el recorregut. El descens fins al llac és impressionant.

Arribem a Courchevel 1850m i segur que hem gaudit d’aquesta espectacular caminada. De ruta, haurem fet un pícnic per dinar, i haurem baixat un desnivell de quasi 900 metres (de la cota 2738 fins a la cota 1850). No estarem rebentats perquè era tot baixada, però potser tenim els genolls sobrecarregats.

Agafem el cotxe i ens en tornarem a Méribel, per anar a buscar la carretera que puja fins al col de la Loze.

Per anar fins al col de la Loze hem de trencar a mà esquerra a Méribel Centre en direcció a l’Altiport LFKX. Arribem a l’Altiport i ja hem fet uns 5,2km, ens en queden 6km més fins al coll, per una carretera asfaltada que cada cop es fa més estreta. Hem de passar el Restaurant Les Rhododendrons i el Restaurant La Folie Douce i ja només ens quedarà una llarguíssima recta en direcció nord i força pendent, fins al col ubicat a 2.304m d’alçada.

En la part dreta de la imatge hi ha el restaurant La Folie Douce, junt amb el telecabina de Rhodos i el telecadira de l’heliport

El port és molt visual en la seva part final, amb vistes fenomenals del sender asfaltat com també dels grans massissos alpins que formen el vall de la Tarentaise.

Finalment coronem el coll a una alçada de 2304m. En la seva cima es troben dos remuntadors que finalitzen en el col de la Loze juntament a un bonic restaurant, anomenat “Le 1928”.

Les vistes del recorregut de la pujada fins arribar a dalt, han estat espectaculars. És un coll de muntanya famós per haver estat el final d’una de les etapes del Tour de França.

I fins aquí hem realitzat lo programat en el dia d’avui. Ara, en funció de l’hora que sigui i de les ganes i forces que tinguem, podem allargar la jornada tant com vulguem. Penseu que baixant encara ens haurem de parar varis cops a admirar el paisatge i a tirar fotografies…

Adjuntem la ruta feta en cotxe mitjançant un mapa de google maps, on s’observen les distàncies, els llocs i els accessos, així com el total de kilòmetres recorreguts i el temps destinat en això (29,90 kilòmetres en 1 hora i 8 minuts aprox.):

Design a site like this with WordPress.com