6. Saint-Martin i Méribel: Tougnète + Saint-Martin-de-Belleville + Tornada a Méribel + Caminada Tour du Lac de Tueda + Lac des Fées

Si la ruta d’ahir va ésser panoràmica a la carretera, la d’avui serà totalment diferent, ja que agafarem poc el cotxe. Agafarem els remuntadors per anar a Saint-Martin-de-Belleville, passant per el cim de Tougnète i admirant les grans vistes que hi ha. Un cop visitat Saint-Martin ens en tornarem a Méribel pels mateixos remuntadors i anirem a fer una caminada un xic més amunt de Méribel Mottaret, al Lac du Tueda, anant caminant fins al Lac des Fées, un dels “highlights” de la setmana. Així doncs, aquest és el pla per avui.

Des del mateix Méribel Centre anirem a buscar el telecabina TC Tougnete 1 que està operatiu de les 9:30h a les 16:30h tots els dies de la setmana.

Enllaçarem el telecabina amb un telecadira, el TSD Tougnète 2, obert de 9:40h a 16:30h tots els dies de la setmana, el qual ens portarà fins al cim Tougnète, a 2.437m. És un punt amb vistes a 360º que dóna en les dues valls, la vall des Allues i la vall de Belleville. Son impactants les vistes de les crestes de la serralada en la que estem.

Aquí s’observa com hi ha un camí que va carenejant les cimes de la serralada.

Anirem cap a la vessant de Saint-Martin-de-Belleville, agafant primer el telecadira TSD Saint Martin Express, que està obert de 9:30h a 12:45h i de 13:30h a 16:30h els dimarts, dimecres, dijous, dissabtes i diumenges. Enllaçarem amb el telecabina de TC Saint Martin 1 que ens durà al mateix poble. Aquest té els mateixos horaris i dies d’obertura que l’anterior telecadira.

Arribem a Saint-Martin-de-Belleville, un poble bonic que té molta història. Passejarem pel seu casc històric, farem un volt pel centre i pels voltants de la seva església (església de Saint-Martin), i ens acostarem a la seva oficina de turisme que està prop de l’església.

Quan ja ens coneguem el poble, anirem passejant fins a la Notre Dame de la Vie. El Santuari està a quasi un kilòmetre del centre del poble, cap al sud. Es tracta d’una obra mestra del segle XVII.

El Santuari de Notre Dame de la Vie vigila la vall de Belleville des d’un promontori. Catalogat com a Monument Històric, acaba de beneficiar-se d’un important programa de restauració i és una de les etapes imprescindibles de la ruta cultural denominada “Camins del Barroc” (iniciada per la Fundació Facim) que condueix al descobriment del patrimoni de Savoia.

Visitat el Santuari ens en tornarem al centre del poble a buscar el telecabina TC Saint Martin 1. Farem el mateix recorregut que abans, però a l’inversa. Arribarem a Méribel Centre.

A Saint-Martin-de-Belleville hi ha un museu bastant interessant sobre l’història local del municipi i la vall de Belleville. Està ubicat en una antiga granja. Es descobreix la seva evolució, des de l’agricultura alpina, passant pels primers remuntadors, fins la construcció de les estacions d’esquí que coneixem avui en dia. El museu obre tots els dies excepte els dissabtes, de 9h a 12h i de 14h a 18h. Es fa una visita guiada els dimecres a les 10:30h. Els preus son de 3€ per persona i els menors de 16 anys no paguen.

Ens dirigirem a Méribel Mottaret per anar a accedir a la Reserva Natural du Plan de Tuéda. Per arribar-hi, primer de tot, anirem a buscar els busos llançadora gratuïts que volten per la vall de Méribel (vall des Allues). Agafarem el bus a Méribel Centre i baixarem a Méribel-Mottaret:

Passen autobusos cada 45 minuts aprox. Un cop a Méribel Mottaret, anirem a buscar l’aparcament Plan Ravet el qual està ubicat a l’entrada de la reserva del Plan de Tuéda.

La caminada surt del fons de l’aparcament del Plan Ravet. És un camí que en uns 15 minuts et porta fins al Lac de Tuéda.

En el cor del Parc Natural Plan de Tuéda a Méribel-Mottaret, el còmode passeig pel llac de Tuéda s’adapta perfectament a famílies i és de fácil accés per a persones amb mobilitat reduïda. En l’àmbit del llac hi trobaràs pontons de pesca, un restaurant, una área amb taules de pícnic i la Maison de la Reserva amb sala d’exposicions, activitats per practicar amb la familia i els banys.

Aquest escenari perfecte es troba a l’entrada de la reserva natural, que s’estén des del llac de Tuéda fins a la glacera Gébroulaz. És el lloc ideal per a descobrir la fauna alpina. Si ho desitges, pots també anar a pescar, o anar a menjar alguna cosa en el restaurant sota la Maison de la Réserve, o omplir la bossa amb alguns dels productes làctics fets allí.

Arribats al Lac de Tuéda, és el moment que començarem la caminada fins al Lac des Fées, que com el seu nom indica, és una caminada màgica. Adjuntem el mapa de la caminada amb els punts que comentarem.

És una caminada d’unes 2 hores en pujada i la tornada en una hora i mitja. Hi ha uns 370m de desnivell i uns 10 kilòmetres de recorregut.

S’ha de continuar per la vall al llarg del rierol Doron des Allues. El camí es va elevant mica en mica (1). En cada intersecció que et trobis, agafa la direcció del Refuge du Saut. Prop del Chalet du Fruit no és estrany veure marmotes. Seran necessaris 20 minuts d’ascens per arribar a la vall de la Fruita.

Hem de romandre a la riba esquerra del Doron des Allues travessant aquest ample i obert vall. Passarem Lac de la Plagne, llavors, després d’una passarel·la ens allunyem uns 100 metres a la dreta (2). El Lac des Fées i les seves aigües cristal·lines, es troben al peu de la pendent.

Per la tornada, s’ha de tornar al principi de la Fruit Valley, llavors arribar a la riba dreta del Doron per una àmplia passarel·la de fusta (3). Continuar riu avall, ignorant el camí. Una curta pujada condueix a la intersecció de la Ramée (4). Continuar per el camí de l’esquerra. Aquest es precipita cap a Cembrée, aquest bosc que és part integrant de la reserva natural. En una corba anivellada al principi, el camí baixa a l’antiga bodega de la Fruita. No t’oblidis de donar-li un cop d’ull. Continuar per el camí fins arribar als primers edificis prop de Châtelets (1753m)(5). Llavors, agafa el camí pavimentat a l’esquerra, i després el petit camí per unir-se a l’aparcament.

Un cop arribem a l’aparcament de Méribel-Mottaret, anirem a buscar la parada de bus per tornar cap a Méribel Centre. L’últim bus passa a les 20:10h.

Encara, però, teníem pensada una última atracció per abans d’acabar el dia. Es tracta de la “Scierie et Moulin du Raffort”, és a dir, el funcionament d’una serradora i un molí. En la carretera entre Les Allues i Méribel en el poble de Raffort, prop de l’estacionament del restaurant “Le Martagon”, s’han restaurat recentment una serradora i un molí, combinats sota un mateix sostre. El lloc està equipat amb panells expositius que permeten veure els mecanismes de funcionament de la serradora, informació sobre la tala, informació sobre l’aigua font d’energia,… Es pot accedir a la serradora i al molí de Raffort durant tot l’any. Durant la temporada d’estiu, el lloc és d’accés gratuït tots els dimarts i dijous de 10h a 12h. També hi ha visites guiades aquests mateixos matins a les 10h, 10:40h, i 11:20h (inscripcions en el lloc per ordre d’arribada el mateix matí).

Design a site like this with WordPress.com