3. Stubaier Gletscher

La nostra intenció era anar a la Plataforma-Mirador Top of Tyrol, però hi feien obres que durarien una temporada. Vam tenir de canviar de plans.

La Stubaier Gletscher és l’estació d’esquí del fons de la vall de Stubai, en contacte amb el glaciar en la seva part superior. Vam aparcar el cotxe a l’aparcament de la Talstation Eisgrat a 1695m sobre el nivell del mar:

Vam pujar igualment al telecabina de Eisgrat I:

Al cap d’una estona vam arribar a l’estació intermèdia de Mittelstation Fernau a 2.300m sobre el nivell del mar. Allà ho vam veure, s’estava construint el telecabina de Eisgrat II, que et portaria fins a 2.900m a la Bergstation Eisgrat. A nosaltres, en canvi, ens varen desviar cap a la Bergstation Gamsgarten 2.600m:

Des d’aquí (Bergstation Gamsgarten 2.600m) ens van fer pujar per un telecadira (!!!) fins al pic de Rotadlkopf, sobre els 3.000m aprox.:

El telecadira es deia Rotadl Seilbahn, i pel vent, teníem de posar com un paravents de plàstic transparent:

Finalment vam arribar al cim de Rotadlkopf i des d’allà vam veure com avançaven les obres. S’estava construint un telefèric (l’Eisgrat II) i posteriorment un telecabina que et portaria fins al Top of Tyrol (el telecabina es diria Schaufeljoch). Vistes des de Rotadlkopf:

Vistes de la glacera de la Vall d’Stubai, sota el Top of Tyrol (3.210m) i el Schaufelspitze (3.333m):

Fins aquí et feien arribar. Si volies anar cap a Top of Tyrol tenies d’anar-hi a peu (!!!). Nosaltres ens vam conformar en fer un ninot de neu:

Ara, amb les obres acabades pots baixar a Bergstation Eisgrat 2.900 i poder trepitjar la glacera. Això és el que t’ofereix ara la cota Eisgrat 2.900m:

• Gruta de gel de la glacera d’Stubai: La gruta de gel propera a l’estació Eisgrat Summit ofereix una visió fascinant de la mil·lenària edat de gel. Els fenòmens glaciars s’expliquen en un circuït de 200 metres. La gruta de gel està oberta de les 9:00h a les 15:30h durant els mesos d’estiu.
  • Àrea de jocs d’aventura Mammoth: El punt culminant de la família és un mamut de fusta de 6 metres d’alçada. Els visitants més joves segur que el mamut els hi cridarà l’atenció, i segurament gaudiran del parc infantil d’aventures.

Nosaltres teníem aquestes vistes des del Rotadlkopf:

Ara, amb les obres acabades un telecabina et puja fins a la plataforma-mirador Top of Tyrol a 3.210m i hi trobes les següents atraccions imprescindibles:

• Plataforma superior del Top of Tyrol: A 3.210m d’alçada, enmig de l’impressionant panorama muntanyós de la glacera Stubai, et sents amb una llibertat il·limitada en la plataforma de la cima, Top of Tyrol. Les impressionants vistes panoràmiques dels Alps d’Stubai i els Dolomites estan garantides i el telescopi Viscope proporciona encara més informació, amb els noms de les respectives muntanyes.
  • La Capella Schaufeljoch – Un lloc de reflexió: Just en la cresta prop de Schaufeljoch es troba la capella Schaufeljoch; gravat en pedra i gel, convida als visitants a aturar-se enmig de l’entorn natural de la glacera d’Stubai. El lloc de pregària es pot arribar en sols uns minuts des de l’estació de la cima de Schaufeljoch (es requereix seguretat en els peus).

En definitiva, el més destacat i imprescindible de la glacera de Stubai és:

• Fascinants vistes panoràmiques de 360º des de la plataforma-cima Top of Tyrol, a 3.210m
  • Capella al peu del Schaufelspitze
  • Gruta de gel de la glacera de Stubai
  • Mamut d’aventures de 6 metres d’alçada: parc d’aventures i punt de fotografia
  • Ruta segura de la glacera des de l’estació Eisgrat Summit fins al Jochdole
  • Informació diària sobre el mon glaciar en Jochdole
  • Desafiaments esportius en el parc d’escalada Fernau
  • The Jochdole, el restaurant de muntanya més alt d’Àustria

Lo més a prop que vam estar de la plataforma Top of Tyrol van ésser aquestes fotografies:

Això si, ens van tractar com uns reis i com si haguéssim fet el cim del Top of Tyrol:

Tot i això, va valdre la pena pujar fins aquí dalt i veure les muntanyes nevades i la glacera de Stubai. Recomanable 100%.

Els preus del telecabina per ascendir i descendir del Top of Tyrol son de 29,80€ pels adults, però amb la Stubai Super Card és gratuït. Els horaris d’obertura del mateix son de 8,00h a 15,15h.

Design a site like this with WordPress.com